Ahad, 19 Mac 2017

LAGU NASYID ; KENANGAN 2 TAHUN LALU

Tak terasa dua tahun sudah berlalu. Sekarang ni kan musim-musim MTQ untuk Peringkat Bahagian Bintulu yang akan dilaksanakan pada 08 April 2017 nanti. Tahun ini katanya pertandingan nasyid akan diwujudkan semula setelah tahun lepas ditiadakan. Untuk tahun ni sekolah kami tak sangkutpun satu acara. Kesian anak-anak. Insyaallah kami pasti akan bangkit tahun depan. Kami akan usahakan yang terbaik. Doakan ya. Harapan sekarang ni hanya pada nasyid saja untuk peringkat bahagian nanti. Semoga ada ruang insyaallah.

Inilah pangkal cerita ini sebenarnya. Mengenang saat manis MTQ Peringkat Bahagian 2015 yang lalu. Alhamdulillah untuk pengalaman peribadi, pada tahun tersebut kumpulan Nasyid sekolahku dapat tempat pertama untuk kategori nasyid sekolah rendah. Manisnya sebab nasyid tersebut akulah penciptanya...hehe..., kategori nasyid kontemporer dan irama padang pasir. Nak sebut pengalaman, jauh sekali. Aku mana ada pengalaman buat nasyid. Ilmu muzik pun tak ada. Nyanyi pun tak pernah. Dalam jamban mana boleh nyanyi kan. 

Pada tahun tersebut aku dan jurulatih utama Ustaz Muhmamad Hami target nombor tiga pun jadilah. Tapi bila diumumkan johan kategori nasyid sekolah rendah peringkat bahagian adalah SK Bintulu, rasa macam mimpi pulak. Tahniah buat Jurulatih Utama Ust. Hami dan rakan-rakan yang beri sumbangan idea dalam persembahan.

Ini gambar kenangan pada tahun tersebut. Depan sekali tu, terima sijil, aku punya anak sulung.


Gambar Kenangnan Bersama AJK Peringkat Sekolah Dan VIP
Tahun ni juga kami tuan rumah MTQ Peringkat Bahagian & Daerah Bintulu.

Setelah itu, kami pun maju ke peringkat Negeri di Sarikei pada tahun tersebut. Walaupun tak dapat kedudukan yang diimpikan oleh semua peserta tapi syukur jua, alhamdulillah..., dengan catatan, kami akan perbaiki semua kekurangan. Kumpulan nasyid dari bahagian-bagian lain pun hebat-hebat belaka. Kadang rasa kecil saja. Tapi Allah Maha Besar...hehe. Beberapa keping gambar kenangan di peringkat Negeri.


Aku Bersama Anak-Anak...


Jurulatih Utama Ust. Hami Dan Anak-Anak


Tahun ini kami nak cuba nasib lagi. Nombor satu tak nombor satu kami tak kisahlah. Janji cuba yang terbaik. Aku akan cuba lagi buat nasyid baru tahun ni. Macam mana iramanya, itu rahsia. Selamat bersaing sihat juga kepada rakan-rakan lain. Jumpa nanti insyaallah. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan